perjantai 2. joulukuuta 2016

Sossut esittäytyy 2/3

Eli mie oon se, kuka ei oo koskaa käynny Eurooppaa kauempana. Oon Elli 23v ja oon siis maaseudulta pienestä kyläpahasesta kotosi. Virolahdelta tarkemmi sanottuna, mutta se ny ei sano kaikille ees mitää. Oon kerenny asua Haminassa melkee viitisen vuotta elämästäni kunnes polku sitte johdatti tänne Kotkaan opiskelemaan tätä sosiaalialaa syssyllä 2015. Mutta siis täältä Kaakonkulman peränurkasta kotosi ja ny pääsis sitt lentämään peltipurkilla kauas merten yli kattomaan suurta ja ihmeellistä maailmaa, jäiks! Kiitän onneeni ettei yksin tarvii lähtä, sillä en tiiä oisko kantti kestän :p

Mie en tiiä, mitä tähä raapustais. Oon vähä niiku alan vaihtaja. Miulla o takataskussa merkonomin paperit ja kerkesin tehä myyjänhommii useemman vuoden tässä. Oon aina tienny, että ihmisten kanssa työskentely on se miu juttu. Mutta ei tarvin montaa vuotta kaupassa olla, että tajus, että täytyy keksii joku toine tapa toteuttaa tätä ihmisläheistäammattijuttua. Asiakaspalvelu oli ok ammatti, tykkäsin,  mutta ei iha täysin miu juttu. Opettaja aina ollu yks meikän unelma-ammatti lapsena. Ku ei oo sitä lukiopohjaa ni tonne yliopistoo hankala päästä, piti keksii jotaa muuta. Bongasin jostaa tän tsäänsin, ett sosionomi voi työskennellä lastentarhaopettajana! Olin et jooo joo, tonne voisin ehkä päästä! Hetken aikaa piti kaivaa rohkeutta, että hakisko vaiko eikö hakis, siin kohtaa oli vakiduunipaikka ja muuta..Osa ihmisistä aatteli, ett hullu jos lähtee. Piti seurata sydäntä kuitennii.. Hain ja yllätyksekseni pääsin sisään! Pidin viel välivuoden (onneksi pidin), sillä päädyin samalle luokalle huippuihmisten kanssa ja meikän tulevien parhaitte matkakumppanien :) Ja voin kertoo, ett muutamaa ruotsin tuntii lukuunottamatta, en oo katun valintaani! Tää ala tuntuu kotosalta.

Kute alussa sanoin, ei oo hirveesti tullu matkusteltuu.. Voin sanoo ett pien maalaistyttö o vähä pihalla :o Täss täytyy ottaa huomioon sata asiaa, millane vakuutus, mistä saa vaihettua valuuttaa, mitä ylipäätänsä pakataan 3kk reissulle?!?!  Anyone, auttakaa! :'D Mutt silti oon nii ilone, ett päätettii tehä tää. Stressi o älytön, koska vieläkää ei tiietä kaikkea ja aika alkaa käymään vähiin, mutta voin jo nähä meijet  Dominicalla innostuineina hyppiis uimarannalla ja tän voimilla mennään! :)

Tervetuloo meijän mukaan reissulle Dominicaan miunki puolesta! :)



Elli ~

1 kommentti:

  1. Hyvä idea laittaa teitin triosta vähän taustatietoja...

    VastaaPoista